Gdy czujemy się coraz gorzej i podejrzewamy, że to już depresja, pora odwiedzić dobrego psychiatrę

Ogromne tempo życia oraz coraz większy ciężar, jaki spoczywa na naszych barkach, często doprowadzają do tego, że jest z nami coraz gorzej. Problemy bardzo lubią się nawarstwiać oraz plątać, a my nie mamy pojęcia, jak sobie z nimi poradzić. Nie ma jednak sytuacji bez wyjścia. Co prawda, często nasze życie właśnie takim nam się jawi, ale musimy mieć świadomość tego, że niekoniecznie tak właśnie jest. Gdy więc czujemy, że na wskutek bardzo trudnych zdarzeń na w naszym życiu dopada nas na przykład depresja, warto jest odwiedzić sprawdzony gabinet psychiatryczny. Więcej „Gdy czujemy się coraz gorzej i podejrzewamy, że to już depresja, pora odwiedzić dobrego psychiatrę”

Olej arachidowy

Olejki cieszą się coraz większą popularnością wśród kosmetyczek. Jednak nie wolno zapomnieć o ich walorach kulinarnych i zdrowotnych. Tłuszcz nie musi szkodzić organizmowi ludzkiemu, a wręcz przeciwnie, może wspomagać układ trawienni i obniżać cholesterol.
Olej arachidowy spełnia powyższe kryteria. Wytwarzany jest z orzeszków ziemnych popularnie nazywanych fistaszkami. Więcej „Olej arachidowy”

Nasza dieta – bób

Kto chce zadbać o swe zdrowie, ten powinien więcej uwagi poświęcić tym produktom, które pojawiają się na jego talerzu. Dlaczego? Bo zdrowa dieta to większa szansa na utrzymanie dobrej formy do późnej starości. Jednym z tych produktów, które z pewnością warto włączyć do swego menu jest bób. To warzywo strączkowe ma ogromną wartość odżywczą, a przepisy na dania z jego udziałem cieszą się coraz większą popularnością. Więcej „Nasza dieta – bób”

Tymianek: przyprawa, która leczy

Kusi wspaniałym aromatem oraz smakiem, a jako przyprawa cieszy się w naszych kuchniach coraz większym powodzeniem. Tymianek to jednocześnie roślina lecznicza, której właściwości każdy z nas może wykorzystać do walki o swe zdrowie. W tym aromatycznym dodatku do potraw znajdziemy przecież wiele cennych substancji leczniczych, dzięki którym nasz organizm będzie sobie lepiej radził z bakteriami oraz stanami zapalnymi. Więcej „Tymianek: przyprawa, która leczy”

Jak sobie radzić z upałem

Temperatury robią się coraz wyższe, a słoneczne dni dłuższe. Zbliża się lato, a wraz z nim nie tylko wyczekiwane wakacje, ale także trudne do zniesienia upały. Szczęściarze pojadą nad morze, gdzie schłodzi ich woda, bądź uciekną w chłodniejsze górskie klimaty. Jednak wiele osób będzie musiało poradzić sobie z wysokimi temperaturami bez możliwości ucieczki w taką ochłodę. Jeżeli w pracy nie ma klimatyzacji, a mieszkanie znajduje się tuż pod dachem, wówczas to zadanie może być naprawdę trudne. Czekając na zmianę pogody, można jednak ułatwić sobie życie.

Picie, ale z głową

Latem najchętniej wybierane są zimne napoje. Dają one jednak tylko pozorne uczucie ochłody. Tak naprawdę, im chłodniejsze, tym gorzej. Organizm musi bowiem ogrzać się po wychłodzeniu, związanym z ich konsumpcją. Ostatecznie podnosi swoją temperaturę, a człowiekowi robi się jeszcze cieplej. Paradoksalnie lepsza będzie ciepła herbata. Bez cukru, za to z solą. To naturalne źródło elektrolitów, ale także składnik zatrzymujący wodę w organizmie. Taki napój pozwala poczuć się lepiej, ponieważ jest się nawodnionym, a dzięki utrzymaniu optymalnego poziomu składników odżywczych oddala się widmo utraty przytomności czy omdlenia. Kawy lepiej unikać z uwagi na jej odwadniające działanie, a także wypłukiwanie magnezu. W bardzo gorące dni alkohol także lepiej sobie darować.

Unikać słońca

Słoneczne dni kuszą, aby jak najwięcej czasu spędzać na zewnątrz. Nie jest to jednak zbyt dobry pomysł w czasie upału. Wszelką aktywność, a nawet opalanie, należy odłożyć na czas z temperaturą rzędu dwudziestu kilku stopni Celsjusza. Jeżeli termometr pokazuje ponad trzydzieści kresek, rozsądniej będzie poszukać cienia. A w domu zadbać o dobrej jakości klimatyzator. Najlepiej z funkcją nawilżania powietrza.

Rzodkiewka – wpływ na zdrowie i urodę

Rzodkiewka w polskiej kuchni jest bardzo popularna. Ta uprawna nowalijka gości przede wszystkim na stołach wiosną a jej zbiory trwają aż do września. Sprawdza się jako dodatek do sałatek, kanapek czy twarożków i choć uznawana jest za zdrową, nie każdy zdaje sobie sprawę jak bardzo wpływa na ludzki organizm.

Rzodkiewka jest skarbnicą wielu pierwiastków i witamin. Zawiera związki siarki, potas, magnez, wapń i fosfor. Doskonale sprawdzi się w dietach odchudzających i niskokalorycznych: w 100g zawiera jedynie około 15kcal! Dodatkowo wspomaga układ trawienny, reguluje pracę wątroby, trzustki i może wpływać na funkcjonowanie jelit. Przyspiesza metabolizm, wpływa na spalanie tłuszczu a błonnik zawarty w rzodkiewce może zmniejszyć apetyt oraz zapobiegać zaparciom. Rzodkiewka poprzez wpływ na nerki i wątrobę wykazuje również działanie oczyszczające, pomaga usunąć toksyny z organizmu i działa moczopędnie.

Rzodkiewka ma również wpływ na inne układy organizmu. Dzięki zawartości żelaza wpływa na układ krwionośny, tym samym może być skutecznym wspomagaczem walki z anemią. Niektóre z pierwiastków – takie jak siarka i potas – wykazują zbawienny wpływ na kondycję paznokci, cery i włosów dlatego polecana jest osobom, które borykają się z nadmierną utratą włosów lub łamliwością płytki paznokcia. Duża zawartość witaminy C oraz witamin z grupy B wpływa na odporność organizmu a potas wpływa na układ krwionośny poprzez regulację ciśnienia krwi.

Jednak rzodkiewka nie jest warzywem, które jest odpowiednie dla każdego. Jej nadmiernego spożycia muszą unikać osoby z chorobą wrzodową oraz kobiety karmiące piersią. Zdecydowana większość osób jednak z pewnością powinna wprowadzić tę nowalijkę na stałe do swojej diety.